Általános szerződési feltételek

Az alábbiakban olvashatod a vaszati.hu weboldal és webshop általános szerződési feltételeit.

Ezt a dokumentumot nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik és magatartási kódexre nem utal.

 Általános szerződési feltételek

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Manhertz Edit egyéni vállalkozó
A szolgáltató székhelye: 3325 Noszvaj, József Attila utca 40.
A szolgáltató elérhetősége, a weboldalt használókkal kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: iroda@vaszati.hu
Nyilvántartási száma: 5922336
Adószáma: 63331004-2-30
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Püspökladány Települési Önkormányzat Jegyzője
A szerződés nyelve: magyar
A Magyarországi Vaszati Szövetség Egyesülettel kapcsolatos mindennemű nyilvántartást szintén Manhertz Edit végzi.
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft., 1144 Budapest, Ormánság u. 4., support@tarhely.eu

2. Alapvető rendelkezések:

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2018. május 9- től hatályos és visszavonásig vagy módosításig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 12 (tizenkét) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldal, blog és webshop (vaszati.hu) weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak vagy a webshopnak -, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a vaszati.hu weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a vaszati.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos engedélye nélkül.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1. A megjelenített termékek online rendelhetők meg, vagy megvásárolhatók közvetlenül a Vaszati szaktanácsadóktól is. (Ha a Vaszati szaktanácsadóktól szeretnél vásárolni, akkor közvetlenül velük vedd fel a kapcsolatot. Ebben az esetben a termékek megrendelésének, átadásának, szállításának és számlázásának minden felelőssége megrendelőt és a választott szaktanácsadót terheli.) A weboldalon megjelenített szolgáltatások (szaktanácsadás, oktatás) a szolgáltatást végző személytől (szaktanácsadótól) rendelhetők meg, de a számodra legmegfelelőbb szaktanácsadó személy kiválasztásában kérheted a vaszati.hu weboldal üzemeltetőjének a segítségét is. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban (termékek esetén) nem tartalmazzák a házhozszállítás díját. Szállítási költséget igen, de külön csomagolási költséget nem számítunk fel.

3.2. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4. Rendelés menete

4.1. Felhasználó vásárolhat regisztrációval vagy regisztráció nélkül is.

4.2. Felhasználó kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket vagy termékeket, beállítja a vásárolni kívánt darabszámot és behelyezi a kosárba.

4.3. További terméket hasonlóan helyezhetsz a kosárba. Ha nem szeretnél további terméket vásárolni, akkor le kell ellenőrízned a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheted a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, akkor kattints „ kosár frissítése” gombra.

4.4. Felhasználó megadja a szállítási címet, és a számlázási címet, majd a fizetési módot, melynek típusai a következők:

4.5.1. Fizetési módok:
Utánvétes fizetés: Ebben az esetben a megrendelt és leszállított árut az áru átvételekor a futárnak fizeted.
Előre utalás: Ebben az esetben az alábbi bankszámlaszámra tudsz utalni:
Kereskedelmi és Hitelbank Nyrt.
10401804-49575248-48541000
számlatulajdonos: Manhertz Edit ev.

4.5.2. Szállítás és szállítási költség:
Kizárólagos szállító Partnerünk a GLS Futárszolgálat.
A szállítási költség előre utalás és utánvétes fizetés esetén egységesen 1.350 Ft.
Külföldi szállítás esetén is a GLS futárszolgálat a partnerünk. A szállítási díj függ az adott országtól és a csomag súlyától. Külföldi rendelés esetén ezt rendelésenként leegyeztetjük.

4.6. Ha bármilyen oknál fogva a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson vagy a  termékeken észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. (Ez utóbbi esetben az átvétel megtagadás okaként az jelenjen meg, hogy a csomag sérült.) Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével vagy a szállítással kapcsolatban.

4.9. Ha külföldről rendelsz, a megjegyzésnél mindenképpen jelezd, hogy melyik országba kéred a terméket. A webshop által automatikusan kiszámolt végösszeg ez esetben rád nem vonatkozik, a szállítási díjat az országtól és a csomag várható súlyától függően számoljuk. Külföldi rendelés esetén csak az előre utalást választhatod fizetési módként.

4.10. Adatbeviteli hibák javítása: A megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tudsz lépni az előző fázisba, ahol javítani tudod a bevitt adatokat.

4.11. A megrendelést elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kapsz. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított néhány órán (vagy maximum 48 órán belül) nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. Ha bármilyen okból nem érkezik meg a visszaigazoló email, kérlek, írj a shop@vaszati.hu email címre.

5. Megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.1. A megrendelések feldolgozása a megrendelés leadása utáni 1-2 munkanapon belül megtörténik. Kivételt képez ez alól, ha a Szolgáltató elutazik, vagy szabadságát tölti. A  megrendelés leadására bármikor, hétvégén és ünnepnapon is van lehetőség, a rendelés feldolgozása a legközelebbi munkanapon kezdődik. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését illetve, hogy pontosan melyik napon várható a csomag kézbesítése. Ha fizetési módként az előre utalást választottad, akkor a megrendelés feldolgozása csak az utalás megérkezése után kezdődik meg.

5.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ez alól kivételt képezhetnek azok a nagyobb értékű termékek, amelyek esetleg nincsenek raktáron. Az ilyen termékek esetében is igyekszünk 10 munkanapon belül teljesíteni a rendelést.

5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére és már nem is beszerezhető, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által előre fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

5.4. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

6. Elállás, termékvisszaküldés

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból vagy a visszárú nem megfelelő csomagolásából adódó anyagi kár megtérítését. (Pl. gyűrődés, törés, piszkolódás, karcolódás, stb.)

6.5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék vagy szolgáltatás esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6.6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

6.6.1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

6.6.2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

6.6.3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék esetében;

6.6.4. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel esetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

6.6.5. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

6.8. A visszatérítés során a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra történik a visszatérítés. Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli. A pénzvisszautalást a termék megérkezése után indítjuk, miután megbizonyosodtunk a sérülésmentességéről.

6.9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására utaló értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

6.10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.

6.11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

6.12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

6.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t.

6.14. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, azt mindenképpen írásban, e-mailben jelezze a shop@vaszati.hu címen vagy postai úton a Szolgáltató telephelyére küldve a levelet. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott levélként való jelzést fogad el a Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza aFelhasználó a Szolgáltató részére, miután a Szolgáltató írásban reagált a Felhasználó megkeresésére. A Szolgáltató utánvétes küldeményt nem vesz át, a pénzvisszatérítés minden esetben a csomag felbontása, tartalmának megvizsgálása után, átutalással történik.

6.15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára és visszaküldés esetén a csomagolásra, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából és a nem megfelelő csomagolásból eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

6.16. A szaktanácsadóktól vásárolt termékek esetén az elállás jogát annál a szaktanácsadónál kell értékesíteni, akitől a terméket vásároltad.

6.17. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.18. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

6.19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

6.20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7. Jótállás, szavatosság, hibás teljesítés

Hibás teljesítés

7.1. Mit jelent a hibás teljesítés?

A hivatalos fogyasztóvédelmi hatóság szerint: “az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett (pl. apró esztétikai hiba miatti leértékelt áru esetén). Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.”

Kellékszavatosság

7.2. Mit jelent a kellékszavatosság fogalma?

A hivatalos fogyasztóvédelmi hatóság szerint: “A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért(pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)”

7.3. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Általános esetben a felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.4. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmedet, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat már nem érvényesítheted.

7.5. Kivel szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényedet?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.6. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

7.7. Mit jelent a termékszavatosság fogalma?

A hivatalos fogyasztóvédelmi hatóság szerint: “Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.”

7.8. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.9. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.10. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.11. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.12. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

7.13. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos tudni, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.

Jótállás

7.14. Mit jelent a jótállás fogalma?

A hivatalos fogyasztóvédelmi hatóság szerint: “A jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.”

7.15. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás törvényben meghatározott időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

7.16. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.17. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8. A szavatossági igény esetén történő eljárás

8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

9. Vegyes rendelkezések

9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

10. Panaszkezelés rendje

10.1. Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsünk. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

10.2. Szolgáltató az írásbeli panaszt megvizsgálja és 30 napon belül írásban megválaszolja, és szükség szerint orvosolja vagy elutasítja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.3. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetősége:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu

Noszvaj, 2018. május 16.

 

Az adatvédelemmel kapcsolatos tudnivalókat ide kattintva találod >>